Keje ke?

with one of my officemate – Rafeah

keje ke, nak posing je ni? Muhahaha … 2-2 .. bole? Ni masa ade lawatan kat site.. Nak wat kuarters Hospital TAR Klang.. Diorg guna sistem IBS ape IBS … Integrated Building System.. Masih takde idea? ala senang cakap.. dinding tu dibuat pakai acuan… macam gambar-gambar yang ada tu… tu proses untuk wat acuan die.. pastu dah skru kuat2, diorg pun tuang konkrit… IBS ade macam-macam jenis.. Yang ade ni, sistem acuan / formwork.. Tak payhlah cite lebih-lebih … penggunaan sistem ni adalah untuk meminima kan tenaga pekerja di tapak… banyak guna mesin / jentera.. pasal bende-bende ni sume besar bagak….
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: