Dulu vs Sekarang

DULU
orang kata, orang yang kata,
saya comel, saya cute,
saya lawa..
sebab dulu saya selalu ketawa…
sebab dulu saya muda lagi..
sebab dulu saya hanya nak enjoy…

SEKARANG
orang kata,
saya senyum, tapi terpaksa
bila ketawa,
orang kata saya nangis,
Kemana hilang seri wajah saya?
oooo..
mungkin kerana hati saya
HATI saya….
memendam perasaan..
HATI saya …
tidak gembira…
habis tu?
takkan nak enjoy je?
kenapa saya tak enjoy?
tapi kalau asyik nak enjoy,
mana arah tujuan HIDUP saya?
saya ni banyak masalah ke?
hidup kalau takde masalah,
bukan hidup namanya…
takkan nak lari dari masalah?
sampai bila?
orang kata,
kenapa orang kata?
sebab orang lain yang nampak kita…
kita? / saya?
saya sedar siapa saya..
tapi saya tak tau nak buat apa…
mungkin saya kene jumpa kaunselor..
kawan-kawan kata,
cerita masalah dengan orang yang kita selesa…
siapa?
saya dah tak tau siapa…
teruk nya saya..
kawan baik pun takde..
kan saya kata…
saya bermasalah…
susah nak percaya kat orang lain..
takut masalah saya dijaja pula…
takut? takut pula?
semua orang pun rasanya ada rasa takut…
Ya,
saya dah tau dengan SIAPA…
Yang paling layak
Yang Maha Mengetahui
Yang Maha Mengasihani…
Kembalilah PadaNYA…
ALLAH…
p/s : maaf sekiranya entry-entry saya membicarakan benda yang sama… jika bosan, abaikan sahaja… kerana saya sedang BERKELANA…
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: