Cerita Hari Ibu

Selamat Hari Ibu kepada semua Ibu-Ibu, Mama, Ummi, Mummy dll… Yan? Yang wish Yan Hari Ibu , the first person, My Mama.. then My Sista and My Friends .. Sedih sebenarnya.. Hari Ibu macam bukan hari ibu, sebab Yan bermuka masam, tak puas hati, entahlah… kenapa? Sebab ade orang tu tak ucap selamat kat Yan.. Dahlah takde pape present.. nak kata bunga ros? Bunga lalang pun takde.. Dan bila disedari, ucap pun macam tak ikhlas jer.. kepada yang terasa, sila terasa… pada Yan, Hari Ibu, adalah hari yang perlu diraikan.. Tak kisahlah takde candle light dinner pun … kalau bagi kad or ucap selamat hari ibu pun dah cukup… Mungkin cara Yan meraikannya lain.. Yan sentiasa ingat Hari Ibu, dulu… masa Yan belajar lagi, Yan belikan Mama coklat dan buat kad.. Tunggu Mama takde dalam bilik, pastu letak kad yang selalunya Yan buat sendiri dan coklat dalam almari baju or atas katil Mama.. Begitu juga Hari Bapa.. ITU CARA YAN.. dan sebenarnya jauh disudut hati, Yan teringin anak2 Yan buat macam tu kat Yan… Tapi anak2 Yan kecil lagi.. mereka belum mengerti, tapi.. ahh.. takpelah.. dah berlalu pun..
*Owh.. Yan susah nak luahkan kasih sayang.. sebab tu Yan wat kad..
Anyway, Yan mengucapkan SELAMAT HARI MAMA kepada diri sendiri…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: