Dimanakah GULA?

Adoi.. kenapala semua ni nak terjadi sekarang ? Kenapala susah sangat nak carik GULA? dahlah Imran nak makan kek..
Situasi : balik dari taska
Imran : “Mama, Im nak kek…”
Yan : (dalam nada terfikir-fikir .. sebab Yan tak nak berjanji dengan die…gula dah habis..) “Emm.. kita tunggu Papa balik lah ye..”
Sampai macam tu sekali, kesian pulak kat die tapi nasib baik die tak ingat.. cuma Yan la asyik teringat nak wat kan die kek.. Yela.. dah setiap minggu, dah jadi kebiasaan Yan akan wat kek untuk die bawak g taska..
Kami pun cariklah gula kat kedai-kedai runcit, mall, 7E.. sume takde.. adoi.. dan akhirnya Yan dapat idea.. beli je serbuk kek campuran yang banyak jual kat mall tu.. tinggal tambah minyak, air dan telur… Nasib baik..
Harap-harap, dah nak raya nanti, takdela masalah gula ni lagi… Yan nak wat kek…
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: