Cuba Masak..

Malu sebenarnya nak mengaku.. tapi ngaku gaklah.. percaya tak, dah 4 tahun hidup berkeluarga, Yan belum pernah menyediakan Juadah Raya sendiri? Selama ni dok mengharap kat Mama untuk masak dan Yan tolong-tolong je… Dan tahun ini, sudah tiba masa untuk membuat anjakan paradigma (ceh yoyooo jer..) Jadi, percubaan pertama adalah Rendang Ayam Minang.. Ha.. Resepinya Yan amik dari blog Ummizaihadi.. Alhamdulillah.. Mr. Hubby suka.. (mangsa pertama) Yan gamble je.. 2 jam siap masak rendang dan rebus n. himpit … Lemang ngan kuih tepung pelita tu Mr. Hubby beli kat PaRam.. Thanks to Ummi..

Nampaknya tahun ni Yan tak datang rumah Mama dan Mentua dengan kek buah sahaja.. tetapi ada rendang dan n. himpit..

* Lepas ni nak cuba masak kuah kacang dan daging dendeng
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: