Kawan baru…

Memeperkenalkan kepada semua.. Kawan baru Yan.. Yang selalu menemani Yan selepas waktu sahur.. Sebenarnya kami baru je berkenalan.. Dalam bulan puasa ni gak.. Thanks pada Kak Shely.. Kalau Kak Shely tak kenalkan Yan pada ‘kawan baru’ ni, mesti Yan belum dapat melunaskan hajat hobi Yan..
Mesin jahit portable SINGER jenis featherweight II ni adalah kepunyaan Kak Shely. Telah lama dibeli tapi tidak digunakan lagi.. Memandangkan adik bongsunya ni sibuk nak belajar menjahit, jadi dipinjamkanlah mesin ini kepada Yan… Begitu juga peralatan menjahit yang lain-lain… Kenapa Kak Shely ada semua barang ini, tapi tidak menggunakannya?
Kak Shely merupakan seorang guru ERT.. Ala… cikgu masak-masak dan jahit-jahit tu.. Tapi, hampeh kan? Ilmu yg ada tidak dipraktikkan.. Yan ni yang terhegeh-hegeh nak buat macam-macam.. Nak masak la, nak menjahit la.. Tapi Yan tak belajar pun.. Maksud Yan, dengan lebih mendalam perkara-perkara tu.. Dengan ilmu yang ada, Yan tekad nak buat sendiri.. Kalau tak cuba, tak tau kita boleh atau tidakkan?
Sorry to say, dah 2 cikgu ERT dalam keluarga Yan, diorg ni pemalas lipas. Malas masak malas jahit baju sendiri walaupun ada ilmunya.. Tapi kalau suruh bagi komen… Wow … terhebat… Sehingga sakit hati mendengarnya.. Dalam keburukan tu, ade baik nya pulak.. bole buat reference.. tentang jenis-jenis kain, cara penjagaan, jenis-jenis bahan masakan… Kalau suruh buat? dalam 10, 1 je kot… Ampun kakak ku…
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: