Baru 25 hari..

Baru 25 hari , Yan dah tak senang duduk… mula la fikir nak buat itu ini.. Ye.. Yan seorg yang tak boleh duduk diam2 dalam waktu yang lama. 40 /44 hari tu angka yang banyak.. sebenarnya Yan takde pun duduk aje tak buat pape..
Hari ke 6 Yan dah mandikan Asyraf. Ntah hari keberapa Yan dah mula masak lauk sendiri. masak nasik, lagi awal.. sidai baju, basuh baju (pakai mesin ) bukan tunjuk kuat… tapi kesian kat Mr. Hubby.. terkejar-kejar nak buat semua. Masa awal-awal (masa Mr. Hubby masih dalam cuti 7 hari) tu okayla nk harap kat die.. bila dah mula keje, Yan buat la sikit-sikit..
Sekarang ni dok memikir nak ngemas almari baju tu.. Yela.. nak simpan baju2 preggy semua masuk kotak balik.. Nanti dah nak keje baru nak terhegeh-hegeh mengemas, mesti penat.. Tapi, tu la.. Asyraf ni suka sangat nak berkepit.. nak wat keje pun selalu cepat-cepat mane sempat…
Pastu kengkadang tekak teringin nak makan kek coklat.. bila beli brownies kat SR, tak menepati citarasa lak.. Kukus tu dah melambai je .. tepung2 tu pun dah mengetuk-ngetuk dari dalam almari.. argh.. kalau bagitau kat Mr. Hubby, mesti die dok geleng je..
Tapi Yan tau, Mr. Hubby dah mula rindu ikan bilis goreng kicap ngan cili Yan..
Baru 25 hari tak tido dengan Ammar, die pun dah tau rindu.. dan selalu menceroboh bilik Yan dan tido sekatil ngan Yan dan Asyraf…
Baru 25 hari, Yan dah rasa tak senang hati tengok bilik air tak berberus.. (2 minggu sekali helper basuh)
Baru 25 hari, Yan dah tak senang duduk mengadap tv dan curi-curi keluar ke pekan.. (with Mr. Hubby)
Baru 25 hari, Yan dah rasa macam dalam bulan puasa.. pasal tak bole makan itu ini..
Tapi…
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: