6 Ramadhan 1431H

Hari ni tak sempat masak lor.. Pagi2 dah sibuk urus anak dan bapaknya yang sakit … Emmm Imran sakit gigi pasal nak tumbuh geraham baru.. kesian die sampai bengkak mukanya.. bila tanya nak minum or makan apa pagi tadi, geleng geleng sambil tunjuk pipi die yg bengkak tu.. ceh dalam hati Yan, … yang abang minum masa mama wat kan susu pagi tadi tu apa? relax je menyedut sampai habis?… emm… anak.. anak…

Yang bapaknya pulak sakit gusi sampai tak bole tido.. selang 2 minit g kumur kumur… kesian.. Yan yang menengok geram plak.. Bila bawak  g klinik gigi, dr kata, tampalan haritu elok lagi.. takde pun gigi berlubang.. maybe something wrong ngan akar gigi tu.. dah disuruhnya Mr. Hubby g klinik yang bole wat rawatan akar.. kat TPG…

Bila sampai sana, dr cuci gigi Mr. Hubby. Tu yang susahnya bila orang yang rajin wat rawatan gigi tapi bila die berhenti, mulala nak rosak la, sakit berdenyut la… padahal gigi tu elok cantik je.. tapi mungkin pasal dah terbiasa di rawat, dan bila tak dirawat dalam jangka masa lama (5 tahun u…) gigi tu pun terkezut kot..

Yan? Yan tak pernah wat rawatan gigi…entah.. tak sakit, takdela g klinik… tapi teruk ek? Mr. Hubby pun macam tak caya Yan tak pernah wat cuci or ape ntah.. dan gigi Yan belum cukup lagi … So, bila Mr. Hubby kata sakit gusi, Yan tak tau macam mana rasanya…

Tapi, Dr. tadi ada kata, ada orang yang baru je 6 bulan wat rawatan, tapi bila tengok giginya macam 5 tahun tak buat… ada orang yang dah bertahun tak buat rawatan, die macam baru 6 bulan lepas buat rawatan… Tipula Yan tak pernah rasa sakit kat gusi… selalu gak berdarah bila over sangat memberus… tapi mungkin Yan dah pernah rasa sakit yang lebih sakit dari sakit tu, tu yang Yan rasa takde sakit sangat… Sakit apa yang paling sakit? (wat masa ni) Sakit nak bersalin…macam nak tercabut nyawa beb…

Wat masa ni kedua-dua anak beranak tu sedang berehat di rumah… erk.. ade org kene ganti puasala nampaknya… Yan masakkan bubur tapi tak disentuhnya lagi, nak ganti tido malam tadi agaknya.. Yan yang meneman Mr. Hubby ke hulu ke hilir pun rasa macam penat .. so, tengahri tadi dok lena je.. Bila bangun, dah lajak dah… tak sempat nak masak. Kang masuk lambat opis, orang marah lak.. (sebenarnya sendiri rasa bersalah) ..

Jadi, itulah kisah pada 6 Ramadhan 1431H.. Tengoklah kalau sempat, wat tomyam sayur kot.. nak matching ngan apa ye?

Advertisements

2 Responses so far »

  1. 1

    norm said,

    betul dah tu yan,
    ku slalu ngusik the other half, sakit sakit jua…orghae jatte tok raso nok branok guanno… 😀

    tapi sakit gigi memang sakit yo! dan sakit telinga.
    jangan sapa2 buat ‘hae’… hohoho


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: