Archive for October, 2010

Bye bye Featherweight…

Setelah sekian lama menumpang HAK orang lain, Yan nampaknya tak boleh mengharap lagi…Nasib baik punya teman hidup yang memahami… Ada kemurungan di wajah ini… Banyak faktor nya.. Nampaknya perlu berkira-kira mencari teman baik baru.. Sepatutnya sedari dulu lagi Yan patut sedar… Menumpang HAK orang ..

Yela .. dulu mesin tu tak berusik pun… Tapi, bila kita pinjam…Tapi takpelah.. HAK dia.. Alhamdulillah… sempat juga membuahkan banyak hasil… baju raya anak-anak dan Mr. Hubby, memudahkan kerja membaiki seluar atau baju yang terkoyak … Macam -macam lagilah… tapi … dah HAK orang … tak payah lah nak ungkit-ungkit lagi… dah HAK die…

tak payahlah nak berjauh hati pasal hal ini… wahai hati, janganlah kau merajuk…

Leave a comment »

Keliru

Entry ini khas untuk Muhammad Ammar Mirza

Mama keliru dengan sikap Ammar.. Mama yang silap ke?

 Kenapa Ammar asyik sebut nama orang lain?

Tau tak Mama sedih tiap kali Ammar kata tak sayang Mama?

Tau tak Mama selalu rasa sedih bila kenang kan anak-anak Mama?

Kenapa Ammar seolah-olah ingin menduga Mama dan Papa?

Kenapa? Teruk sangatkah layanan kami terhadap Ammar

sampai Ammar tak nak balik tido ngan Mama Papa?

Pernah satu hari Mama tanya pada Ammar, ” Ammar sayang Mama?”

Ammar jawab, Ammar sayang Papa ngan Akim je…

Tahu tak Mama dah lama tahan sedih bila diperlakukan seperti orang asing oleh anak sendiri?

Kali itu, Mama keluarkan airmata Mama… Mama nangis sungguh2 depan Ammar..

Ammar pujuk Mama… ” dah jangan nangis, lap air mata tu.. Adik tipu je.. Adik sayang Mama.. apela dah besar2 pun nak nangis…”

Orang besar lagi banyak nangis anakku… Orang besar tak menangis tanpa sebab…

Tapi tiap minggu Ammar buat Mama dan Papa tertanya-tanya…

Ammar tak sayang Mama dan Papa lagi ke?

dan Mama menangis lagi…

Comments (4) »