Archive for January, 2011

Baru

Inilah rumah kami yg bakal kami duduki.. InsyaAllah seperti dijanjikan pemaju, April nanti..

Masih belum ada bekalan letrik dan air. Pada penglihatan yan, dah siap lah..

Overall yan gembira Mr. Hubby bli rumah ni.. Kamipun bukan ramai sgt. Nak rumah besar. Lagipun nak mengemasnya senang sikit kalau umah kecik kan..

Kami pilih rumah semi d setingkat pasal fikirkan masa tua nanti.. Anak2 semua lelaki. Tinggal ber2 je.. Diorg kalau dah kawin, mesti tinggal umah lain kan.. Jadi cukuplah takat tu.. Cuma kami pilih lot yg paling hujung untuk tanah yg luas.. Boleh bikin rumah yg sama saiz sebuah lagi.

Perancangan masa hadapan, mcm2 nak ditanam. Yela, kami takde tanah nak bercucuk tanam..
Jadi insyaAllah, angan2 nak tanam pokok buah2an dan sayuran serta herba yg boleh dimakan or guna seharian.. Angannyelah.. Berbudi pada tanah, kitakan dapat hasilnya kan?

Sebelum masuk pindah, ada la beberapa bende kene buat. Mcm mcm bukan 1 or 2 , setakat ni kami dah fikir berbelas belas. Kawan2 yg dah masuk rumah baru pun tau.. Apa benda yg banyak tu kan..

Impiannya nak jadikan rumah ini sebagai rumah impian.. Tapi mungkin lambat lagi nak tercapai.. Ntah kenapa , yan merasakan banyak yg perlu ditambah.. Mungkin yan dah terbiasa dibesarkan dipersekitaran yang yan rasakan itulah rumah impian.

Tapi, apapun yan bersyukur kerana Mr.Hubby berusaha mendapatkan sebuah rumah untuk kami berteduh. Dulu terus terang yan rasa , yan tak suka rumah ni, tapi lama kelamaan, bila difikirkan dan muhasabah diri, yan dah boleh menerimanya seadanya.
Kalau ditanya warna rumah tu kenapa hijau? Yan pun tak tau.. Pemaju yg cat.. Kita tukar la nanti bila dah dpt kunci.. Hahahha..

Ok. Ada sesapa nak suggest pape?

Comments (7) »

kadangkala, selalunya

Kadang kala terasa mahu bersendiri
Kadang kala terasa mahu
Menyendiri
Dan selalunya tak mempunyai peluang lagi..
Begitu saratnya fikiran dan hati ini..
Hanya diri sendiri merasai..

Leave a comment »