Archive for Gastrik

I’m Back…(Tapi kurang sihat..)

Adoiya.. macam mana ni.. G kursus suku jalan..Yan sakit perut lor.. Nasib baik ade orang Yan ble tumpang balik Banting dari Shah Alam.. Alkisahnya Yan dah asyik melawat bilik termenung selasa petang tu.. Sampai malam Yan masih sakit perut lagi… Yan dah minum teh o pekat.. Tahan lah gak sampai pagi … jadi Yan ingat dah ok.. Pagi tu sebelum ke Shah Alam Yan minum lagi Teh O pekat .. Yan dah takde sakit perut nak “mem….” tapi rasa perut tu bisa dan menarik2 … Yan sempat gak habiskan latihan sampai tengahari.. Pastu Yan dah tk tahan.. Mane taknye.. Orang lain dok dalam bilik air cond kesejukan… Yan berpeluh-peluh menahan kesakitan.. Teringat plak masa nak bersalin dulu.. Jadi, Yan pun carikla pemandu yang hantar pagi tadi… Adus.. mesti die balik dulu or lepak kat mane2.. Tengah sibuk carik no.phone die.. Terserempak dengan staff satu office .. apelagi.. Yan pun dengan tak malunye nak tumpang die balik Banting… nasib baik die tak kisah nak tumpang kan..
Sampai je Banting Mr. Hubby ajak g klinik.. Nasib baik klinik pn takde orang …Yan amik injection untuk tahan sakit… Pastu adla ubat2 lain Dr. bagi.. Sakit Yan ni datang sekejap2 … Dr. kata, usus Yan tengah mengembang.. Tu yang sakit sangat tu.. Bile usus mngecut, kita tak rasa sakit… Yan dah beberapa kali sakit macam ni.. Perut Yan sangat sensitif.. Yan tak bole lambat makan.. Yan tak bole kene keracunan makanan.. Nanti Yan akan kene GASTRIK.. Bila Yan kene GASTRIK, Yan akan dehydrate (betul ke eja… kurang air dalam badan) Dah tak ble keje… Dah lemah sangat… Pasal tu Yan dapat MC 1 hari… So, takdela Yan habiskan kursus tu… Dok rumah je semalam.. Sekarang pun perut ni mcm bisa2 lagi… Yan kene pantang makan sket dalam 1 minggu ni… Tak ble makan pedas .. Kesian Yan kan?

Advertisements

Leave a comment »